اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از مهروموم کافه‌ها تا تشکیل قرارگاه مردمی

تدابیر مسؤولان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان به مهروموم کافه‌ها و تشکیل قرارگاه مردمی منجر شد.

کرونا در سمنان/ از مهروموم کافه‌ها تا تشکیل قرارگاه مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تدابیر مسؤولان استانی و شهرستانی در قالب ستاد مبارزه با کرونا در دست انجام بوده و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان به مهروموم کافه‌ها و تشکیل قرارگاه مردمی منجر شده است.

برنامه‌های دیگری نیز در همین راستا در دست اجراست که هر روز اعلام می‌شود و درنهایت ابراز امیدواری شده است که مردم این روزها بیشتر در خانه‌ها بمانند و جز در مواقع ضروری از منازل خود خارج نشوند.

پلمب ۱۳ واحد غیرمجاز عرضه قلیان در شاهرود

علی کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از پلمب ۱۳ واحد غیرمجاز عرضه قلیان در شاهرود خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از سریع‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق مصرف قلیان ماست، مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان شاهرود در این راستا، ۱۳ واحد کافه غیرمجاز را در روزهای اخیر پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود بیان کرد: با واحدهایی که در شاهرود به عرضه قلیان اقدام می‌کنند، با قاطعیت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

تشکیل قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در سمنان

قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا موسوم به «قرارگاه یحیی بن موسی الکاظم (ع)» با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با کرونا در سمنان راه‌اندازی شد.

رئیس قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در سمنان گفت: این قرارگاه حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن مبارزه با کرونا و با هدف تأمین بخشی از اقلام بهداشتی موردنیاز مردم از قبیل ماسک و مواد شوینده و توزیع مطلوب این اقلام آغاز به کار کرده است.

مهدی خراسانیان افزود: دولت توان خود را عمدتاً بر امر درمان متمرکز کرده است و این قرارگاه مردمی بنا دارد در امر پیشگیری فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این قرارگاه برای تسریع در خدمات‌رسانی و توزیع مطلوب اقلام بهداشتی شهر سمنان را به مناطق مختلف تقسیم کرده است، گفت: در هر یک از این مناطق، از ظرفیت گروه‌های مردمی و بسیجی برای آموزش به مردم و توزیع اقلام بهداشتی استفاده خواهد شد.

خراسانیان مراقبت‌های بهداشتی در خصوص بیماران بهبودیافته و مرخص‌شده از بیمارستان‌ها را پراهمیت توصیف کرد و گفت: قرارگاه مردمی، در مراقبت از افراد در قرنطینه پس از ترخیص نیز مساعدت می‌کند تا ضمن ارائه آموزش‌های لازم، کمک‌های موردنیاز را به خانواده بیماران برسانند.

وی «سلامت معنوی»، «رسانه و فضای مجازی»، «خیرین»، «روابط‌عمومی»، «ساماندهی محلات و توزیع»، «پشتیبانی» و «بهداشت» را از جمله کمیته‌های این قرارگاه عنوان کرد و گفت: آموزش برای ما اهمیت بسیاری دارد؛ این آموزش‌ها از طریق تولیدات فضای مجازی و همچنین تیم‌های محله‌ای به مردم ارائه و تلاش می‌شود تا از میزان رفت‌وآمدهای مردم به‌واسطه فرهنگ‌سازی کاسته شود.

خراسانیان با بیان اینکه شماری از خیران برای کمک مالی و آغاز به کار قرارگاه مذکور پیشگام شده‌اند، گفت: از همه مردم و کسانی که توانایی مالی دارند، درخواست می‌کنیم تا کمک‌های خود را به قرارگاه برسانند تا بتوانیم با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم.

وی با درخواست از فعالان مردمی مبارزه با کرونا برای اعلام ظرفیت‌ها و مشکلات خود به قرارگاه مردمی گفت: تمام گروه‌هایی که در فعالیت‌هایی نظیر رشته‌های علوم آزمایشگاهی، پرستاری، پزشکی و روانشناسی و حتی اموری مانند دوخت ماسک و... مشارکت می‌کنند، می‌توانند با قرارگاه مردمی ارتباط بگیرند.

بسیج امکانات شاهرود برای مهار کرونا

معاون خدمات شهری شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه بسیج امکانات مدیریت شهری شاهرود در مهار ویروس کرونا مختص ساعات خاصی نیست و به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: مدیران شهری شاهرود به‌منظور حفظ سلامت عمومی تمام امکانات خود را برای مقابله و مهار ویروس کرونا به میدان آوردند.

امیر عرب‌اسماعیلی بیان کرد: یکی از دستگاه‌هایی که باید در کنار کادر بهداشتی و درمانی، تمام امکانات خود را برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلای شهروندان به بیماری به کار بگیرد، شهرداری است.

وی بیان کرد: شهرداری شاهرود نیز با وجود وظیفه ذاتی که در این زمینه دارد، از همان روزهای نخست که شیوع این بیماری در کشور اعلام شد، تمام امکانات خود را برای مقابله با این ویروس بسیج کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری شاهرود افزود: تمام حوزه‌های شهرداری شاهرود به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند تا این آلودگی هر چه کمتر منتقل شود.

عرب‌اسماعیلی گفت: عملیات ضدعفونی و گندزدایی مستمر تمامی مراکز عمومی، معابر فرعی و اصلی سطح شهر، مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی‌ها، پایانه‌های مسافربری، پل‌های عابر پیاده، محدوده بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز عمومی چون کلانتری‌ها، پارک‌ها، کشتارگاه، غسالخانه و ... به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر در چندین نوبت در روز ضدعفونی می‌شود،

وی بیان کرد: بهترین راهکار برای حفظ سلامت شهروندان تردد کمتر در محیط‌های عمومی است و از شهروندان درخواست می‌کنیم حتی‌المقدور از منازل خود خارج نشوند.

لغو برگزاری آزمون‌های رانندگی در سمنان

برگزاری آزمون آیین‌نامه و آموزش رانندگی در سراسر استان سمنان به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا، آزمون عملی هم در سراسر استان به‌صورت انفرادی برگزار خواهد شد.

موسی بزرگی با اشاره به تعطیلی مراکز تعویض پلاک استان سمنان به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: 6 مرکز تعویض پلاک در استان سمنان وجود دارد که هر مرکز در روز ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشت و این مراکز تعطیل شدند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول